Зробити замовлення на відстані тисяч кілометрів дуже складно. Спочатку потрібно впевнитися в надійності контрагента, а потім – в якості отриманого товару.
Як перевірити постачальника
Перевірка надійності постачальника – це одна з основних настановних цеглинок у вашому бізнесі. Ви повинні усвідомлювати ризик, навіть після ретельного «розслідування» залишається до 20 % можливості того, що постачальник виявиться шахраєм. Але 80 - 90 % гарантії – це вже достатній результат для того, щоб оформити у компанії велике замовлення. Отож, у ваших можливостях перевірити наступну інформацію про цікаву вам компанію:
- свідоцтво про реєстрацію компанії на державному рівні і ліцензія на експорт. Ці документи ви можете запитати у самого продавця. За наданим номером свідоцтва можна оформити запит у місцевому Управлінні промисловості і торгівлі (китайською мовою);
- відгуки на різноманітних форумах і сайтах, визначення місця компанії на великих китайських торгових майданчиках. Якщо компанію зареєстровано на сайті більше року, і вона має значну кількість виконаних замовлень – це говорить про довіру клієнтів, яку фірма вже заробила;
- перевірте всі контакти компанії: поштову скриньку, номер телефону, скайп. За допомогою останньої програми ви можете сконтактувати з продавцем особисто, краще з відео;
- замовте семпли продукції. Зразки готові висилати тільки справжні продавці, відмовити вам можуть або шахраї, або посередники;
- запросіть запрошення для отримання візи в країну. Такого офіційного листа легко відправляють справжні компанії.
Як перевірити сам товар
Перевірка товару, придбаного за кордоном на перепродаж, проходить декілька етапів. Здійснювати тестування може як спеціальний інспектор, так і сам покупець, який у подальшому буде виступати продавцем.
- Зовнішній огляд. Зовнішні вади та дефекти легко виявити одразу, при першому огляді. Наявність браку дозвляє відсіяти поганий товар і висунути претензії іноземному продавцю.
- Перовірка працездатності. Товар має відповідати заявленим виробником функціям, не перегріваючись і не зупиняючись. Після цієї перевірки можна майже з цілковитою впевненістю пропонувати товар новим покупцям.
- Перовірка логотипу і штрих-коду. Товарний знак та інформація про товар і виробника (зашифровано в штрих-коді) повинні бути якісно нанесені, не змиватися, легко зчитуватися. Ці елементи вказують на відповідальність перед споживачем виробника.
Найпростіший тест – це перевірка декількох товарів зі всієї партії. Фінансово він вийде найдешевшим, а ось зробити стовідсоткові висновки про якість всієї партії в цьому випадку неможливо.
Відбір великої кількості товару для перевірки працездатності і зовнішнього вигляду дають точніші результати про якість всієї отриманої продукції на реалізацію. Іноді є необхідність перевірки всього товару, це буде найнадійнішим способом зрозумітии, що собою являє товар. Але що більше товару відібрано на перевірку, то більші часові і грошові витрати вас очікують.